msomimicca

Utnyttja varenda minut

Kategori: Vardag

Var en gång en finkorning badstrand.
Nu, ett enda stort grustag.
Regnet som ordagrant öste ner i flera dagar orsakade detta faktum.
Å förresten, den där endaste sandfläcken som finns kvar har jag paxat till nästa sommar!
...
En rolig sak som fick mej att tänka till lite extra idag var när jag satt på toa i godan ro, ryckte tag i boken damrummet ( ja, den finns inne på vår toa..)
och jag bläddrar och hittar en spännande sida där det är samlat grejer som man troligtvis inte visste man gjorde i den utsträckningen..
citerar: Du sitter i genomsnitt 6 månader av ditt liv på toa.
Slänger boken på golvet, nästan hoppar upp tvättar händerna och smäller igen dörren!
Just då inser jag att, gör toabesök fort om fan och använd de där 6 månaderna till något mer minnesvärt!
...
Nu tänkte jag lägga laptopen åt sidan och njuta av söndagskvällen som återstår.
HEJ!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: